درباره ما | تماس با ما

مشاوره رایگان : 6100071 98915+

10 23
بدون نظر
تاریخ آخرین بروزرسانی : 31 ژانویه 2023

سئو چیست و دلایل اهمیت سئو کدامند؟

در این مقاله می خواهیم با سئو و مفهوم آن به زبان ساده آشنا شویم. سئو دانشی است که امروزه در فضای اینترنت کارآ می باشد علم سئو این روزها فراگیر و همگانی شده است مطمئنا شما نیز با آن کم و بیش آشنا هستید. برای درک بهتر این مفاهیم و کسب اطلاعات بیشتر با همراه ما باشید.

  • سئو چیست؟

  • پایه و اساس موتورهای جستجو چه هستند؟

  • دلایل اهمیت سئو چیست؟

  • برای انجام امورات لازم آیا نیاز به مشاوران سئو از مراکز اصلی آن دارم؟

  • تفاوت مفاهیم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چه هستند؟

  • آیا هدف سئو و موتور های جستجو یکسان است؟

  • آیا می توان هدف سئو را برطرف کننده نیاز کاربران دانست؟

  • سئو داخلی و سئو خارجی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

  • هدف وب سایت ساخته شده چیست؟

سئو,سئو خارجی,سئو داخلی

سئو چیست؟

 در ابتدا می خواهیم نگاهی داشته باشیم به مفهوم اصلی واژه سئو و راهکارهای اساسی آن. عبارت سئو ( بهینه سازی موتور جستجو) تکنیک مهمی برای کسب رتبه های برتر در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو برای افزایش میزان بازدید سایت است. البته این روش ها باید از طریق تکنیک های صحیح و اخلاقی صورت پذیرد که در این رابطه نیز در مورد آن مطالبی عنوان می شود.

کلمه سئو برای افرادی که اطلاعات محدودی نیز در این باره دارند می تواند بیان گر نقش سئو در موتورهای جستجو باشد، البته که این معنی و مفهوم درستی برای آن است اما باید بدانید که سئو بیشتر با کاربران و مشتریان سایت در ارتباط است زیرا رتبه بندی موتورهای جستجو نیز برحسب سئو سایت صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است که سئو در جهت نیاز افراد برای کاوش در موتورهای جستجو، یافتن مطالب مورد نظر کاربران، ارائه نظرات توسط آن ها و در مقابل پاسخ به نظرات و ایجاد ارتباط میان کاربران و صاحبان سایت مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو می توان درک درست نیاز کاربران و ارائه پاسخ در جهت رفع نیاز آن ها یک ارتباط دو طرفه دانست.

 

پایه و اساس موتورهای جستجو چه هستند؟

پس از آشنایی با مفهوم سئو بهتر است با اساس موتور های جستجو آشنا شوید. در واقع موتور های جستجو شبیه مراکز اطلاعاتی برای پاسخ به سوالات کاربران می باشد زیرا این موتورها درخواست کاربران را آنالیز کرده و با استفاده از فاکتورهای مشخص شده از میان حجم زیادی از اطلاعات و محتوای ثبت شده، پاسخ هایی که بیشترین شباهت را به سوال کاربر دارد می یابد.

عملکرد این موتورها به این ترتیب می باشد که ابتدا محتوای در دسترس خود را با نام ایندکس طبقه بندی می کنند و پس از رتبه بندی های لازم، محتوا را در اختیار کاربران می گذارند.

از نتایج ارگانیک یا طبیعی چه می دانید؟

نتایج ارگانیک جستجو تنها به واسطه هزینه های انجام شده در سیستم های تبلیغاتی گوگل به پدیدار نمی شوند. برای تفکیک نتایج ارگانیک و و نتایج تبلیغات را های ساده ای وجود دارد. مشخصه ساده برای  می باشد.AD شناخت نتایج تبلیغاتی وجود برچسب

سوال پیش آمده این است که با وجود تغیرات متعدد در موتورهای جستجو راه شناسایی تبلیغات ارگانیک از دیگر تبلیغات چیست؟ در پاسخ یه این سوال باید گفت نتایج جستجو شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا است، این نتایج شامل بخش های ” سوالات کاربران ، جعبه پاسخ” اسلاید تصاویر و دیگر موارد تشکیل شده است البته این ویژگی ها قابل ارتقا هستند.

اجازه دهید برای درک بهتر این موضوع مثالی در این رابطه بزنیم. اگر شما در گوگل  سرچ کنید” آب و هوای تهران ” قطعا صفحه ای برای شما باز می شود که آب هوای تهران را برای شما نمایش می دهد. البته لازم به ذکر است که موتور های جستجو برای کسب درآمد از تبلیغات با هدف پاسخ به کاربران استفاده می کنند. باید گفت که تمامی امکانات گوگل از سئو تاثیر نمی پذیرد، صفحاتی مثل ویکی پدیا و وب ام دی نیز با توجه به اعتبار آن ها در گوگل می باشد.

دلایل اهمیت سئو چیست؟

علاوه بر شبکه های اجتماعی و تبلیغات که در ترافیک سایت موثر هستند جالب است که بدانید موتورهای جستجو نقش بسزایی در ایجاد ترافیک دارد و موثرترین این ترافیک به واسطه نتایج طبیعی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که در آمریکا تقریبا 2.8% از کاربران از تبلیغات گوگل استفاده میکنند در واقع ترافیک سئو در حدود 20 برابر بیشتر از تبلیغات کلیکی و موبایل است.

استفاده بهینه از سئو می تواند تاثیرات آن را در بلند مدت در وب سایت شما نشان دهد. چنانچه محتوا وبسایت شما مستحق قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است، ترافیک وب سایت شما باتوجه به کیفیت محتوای آن در دراز مدت افزایش پیدا می کند حال این که اگر از دیگر تبلیغات استفاده کنید برای شارژ کردن آن نیاز به هزینه دارید.

به یاد داشته باشید که با توجه به پیشرفت روز افزون موتورهای جستجو، سئو میتواند در راستای درک درست موتورهای جستجو از محتوای وب سایت آن ها را به شکل مناسبی ایندکس کرده و پاسخ در خواست های کاربران را نمایش دهد.

برای انجام امورات لازم آیا نیازبه مشاوران سئو از مراکز اصلی آن دارم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که آنچه تعیین کننده نیاز شما است، علاقه ی شما در یادگیری پیچیدگی های مربوط به اساس و بنیان سئو و مکانیزم عملکرد آن می باشد. شاید با خود بیاندیشید که وجود یک فرد کاربلد می تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشد. اما چنان چه راه دوم را انتخاب کردید به یاد داشته باشید که کارایی این مراکز با هم تفاوت دارد. درصورت شناخت درست ویژگی های مرکز مورد نظرتان می توانید وقت و هزینه های زیادی را کاهش دهید زیرا در صورت عدم آشنایی با تکنیک های سئو از جانب شرکت سئو می تواند آسیب های جدی به سایت شما وارد کند.

این مطلب را از دست ندهید
فروشگاه اینترنتی چگونه فروشگاهی است؟

تفاوت مفاهیم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چه هستند؟

سئو کلاه سفید ها به روش هایی با هدف کسب رتبه های طبیعی و برتر با پیروی از قوانین و دستورالعمل های موتور جستجو می باشد و هدف اصلی آن ها کسب رضایت مشتری به واسطه تولید محتوای با کیفیت است.

در مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد که با هدف دور زدن قوانین موتورهای جستجو سعی در کسب رتبه های برتر را دارد. اگر چه ممکن است با استفاده از روش های غیر اخلاقی به اهداف مورد نظرش برسد اما احتمال تشخیص عملکرد فریبانه اش و اخراج از نتایج گوگل وجود دارد.

سئو در طراحی سایت,سئو سایت,سئو کلاه سفید

آیا هدف سئو و موتور های جستجو یکسان است؟

آنچه شما باید باور کنید این است که سئو یکی از راه های بسیار ساده و موثر در رسیدن شما به موفقیت است. اثبات اهمیت سئو تا جایی است که گوگل بخشی را با عنوان راهنمای ابتدایی سئو برای تازه وارد ها ایجاد نموده است و علاوه بر پشتیبانی از سئو کاران، برخی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ  و هواره مهندسین و برخی نمایندگان موتورهای جستجو را حمایت و جذب می کند.

لازم به ذکر است که وبمستر ها نیز توسط راهنمای اصلی وبمستر  گوگل حمایت می شود. با وجود تفائت هایی در دستورالعمل های وبمسترها اما اصول اولیه آن ها مشابه هستند. برای کاربران خود تجربه کاری خوبی به وجود آورید. شاید بپرسید که چگونه این کار را باید انجام داد؟ در پاسخ باید گفت که دستوالعمل ها و وبمستر ها را دنبال کنید تا بنوانید پاسخ های مناسبی در مقابل درخواست هی کاربرانتان داشته باشید. برخی از این دستور العمل ها را می توانید در ذیل مشاهده کنید.

  • هدفتان از ساخت سایت رفع نیاز کاربران باشد نه فقط کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو.
  • هرگز سعی در فریب کاربرانتان با محتوای بی کیفیت نداشته باشید.
  • برای کسب رتبه های برتر برای سایت خود از روش های غیر اخلاقی استفاده نکنید. همیشه قبل از انجام این کار از خود بپرسید که” در صورت نبودن رتبه بندی باز هم این کار را انجام می دادم؟”
  • فراموش نکنید محتوا با کیفیت و ارزشمند سایت شما را خاص تر و به یاد ماندنی میکند.

ممنوعیت های انجام سایت چه هستند؟

  • تولید محتوای ماشینی و از قبل آماده
  • لینک سازی های غیر طبیعی
  • ساخت صفحات بی محتوا و بلا استفاده
  • پنهان کاری- فریب موتورهای جستجو با استفاده از صفحات مختلف و متفاوت
  • پنهان کاری در نمایش محتوا و لینک ها
  • صفحات ورودی یا درگاه- صفحاتی که تنها در جهت انتقال کاربران و یا کسب رتبه به وجود آمده اند.

دستوالعمل و وبمستر بینگ

قوانین بنیادی:

*انتشار محتوای با کیفیت و جذاب در وب سایت.

*عناوین صفحات باید مشخص و بدون ابهام باشد.

*لینک ها نماد محبوبیت می باشند و بینگ ها به لینک های خوب و مفید پاداش می دهند.

*فعالیت مفید در شبکه های مجازی و سنجاق کردن لینک وبسایت در آن ها باعث تاثیرات مثبت در دراز مدت می شود.

*از عوامل موثر در موفقیت سایت می توان به سرعت بارگذاری وب سایت اشاره کرد.

*به جای تصاویر از متن های با کیفیت استفاده منید تا بینگ ها بتوانند محتوا سایت را بهتر درک کنند.

 

ناهنجاری های این مبحث

*محتوا بی ارزش ، ایجاد صفحاتی به منظور تبلیغات و یا انتقال کاربران به سایت های دیگر.

*استراتژی لینک سازی با هدف افزایش تعداد لینک.

*یو آر ال های برتر یو آر ال هایی واضح و غیر تکراری هستند. وجود معیار های متغیر در لینک ها باعث گمشدن وب سایت می شود.

*پنهان کردن لینک  در فلش، سیلورلایت  و مشابهات اینها.

* ایجاد محتوای تکراری

*عدم استفاده درست و بهینه از کلید واژه

*نمایش دو شکل متفاوت از یک صفحه به کاربران و موتورجستجو.

سئو کلاه سیاه,سئو محتوا,سئو محتوا سایت

دستورالعمل نمایش کسب وکار محلی گوگل

گوگل برای کسب کار های محلی قوانینی را بیان نموده کهدر مدیریت باید از آن ها پیروی کرد.

قوانیت بنیادی:

*برای ثبت شدن کسب و کارتان در  تجارت گوگل باید آدری مشخصی داشته باشید. مهم نیست شغل شما چه باید ثبت آدر لازم است.

*در ثبت اطلاعاتتان صادق باشید. ( عنوان کسب و کار، تلف، آدرس و…)

  از چه مواردی باید اجتناب کنیم؟

  • ثبت عنوان غیر واقعی کسب و کار
  • ثبت غلط اطلاعات مورد نیاز و استفاده بی ارزش از کلمات کلیدی.
  • استفاده از صندوق پست های اجاره ای
  • ثبت اطلاعات غلط در زمینه معرفی کسب و کار
  • اشتباهات ناشی از عدم شناخت کافی در باره  تجارت در گوگل.
  • آیا تجارت شما خارج از مرز ها می باشد؟

تجارت های محلی برای رسیدن به رتبه های بالا با استفاده از کلمات کلیدی ” نام خدمات، نام شهر” یا ” نام خدمات، نزدیک من”  با هدف کسب مخاطبین در اطراف خود، تلاش میکنند در مخابل برخی هدفشان محدوه جهانی می باشد.

آیا می توان هدف سئو را برطرف کننده نیاز کاربران دانست؟

در هنگاه ساخت یک سایت سعی کنید قانون مدار باشید و در جهت رفع نیاز کاربرانتان عمل کنید. چرا که او به دنبال رفع نیاز و دریافت پاسخ سوالش به وب سایت شما سر می زند پس سعی محتوای سایت را در راستای رفع نیاز کاربر تولید کنید و صرفا به جهت کسب رتبه های بالا تر.

به  عنوان مثال فردی در گوگل کلمه بند را سرچ می کند. آیا منظور او بند کفش است یا بند موسیقی؟ این وظیفه ی شما به عنوان یک سئو کار است که پاسخ سوالات او را در فرمت های مناسب در اختیارش بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید
تاثیر بهینه سازی سورس در سئو سایت

اکثر نیاز کاربران:

*اطلاعات: کاوش در باره اطلاعات محصول یا خدمات و یا هرچیزی که مد نظر کاربر است.

* موقعیت: جستجو در باره موقعیت های مکانی یا زمانی .

*خرید: کسب اطلاعات برای خرید کالا.

با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید به درک کلی از مفهوم نیاز کاربران دست پیدا کنید. علاوه بر آن می توانید در سایت های رتبه برتر گوگل کاوش کنید و راز موفقیت آن ها را خودتان کشف کنید. درصورتی که محتوا مرتبط و با کیفیت به مشتریات خود ارائه دهید می توانید شما دارنده رتبه برتر در گوگل باشید به یاد داشته باشید که قبل از هر اقدامی هدف خود را از ساخت و پیاده سازی یک سایت مشخص کنید.

محتوای بی کیفیت,سئو,سئو خارجی

سئو داخلی و سئو خارجی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

پس از توضیحات بالا لازم به ذکر است که سئو به دو بخش سئو خارجی و سئو داخلی تقسیم می شود. اجازه دهید برای درک بهتر، ویژگی های این دو را با هم مقایسه کنیم.

سئو داخلی منحصرا بر روی فاکتورهایی( هدینگ ها، محتوا و ساختار صفحه) از گوگل که بر روی وضعیت صفحه مورد نظر که مورد بهینه سازی قرار گرفته ، تاثیر دارد در حالی که است که سئو خارجی تنها بر روی فاکتور های خارج از سایت شما تمرکز دارد این فاکتور ها میتواند شامل شبکه های اجتماعی، وبلاگ های فعال در زمینه کاری شما و سابقه فرد جستجو کننده باشد.

تفاوت های بیان شده به این معنا نیست که هر کادام به تنهایی می توانند برای شما موفقیت کسب کنند، بالعکس برای کسب نتایج دلخواه باید از هردوی آن ها در کنا هم و موثر استفاده کنید. این مبحث را با بیان مثالی ساده تر می کنم.

” تصور کنید که در فاصله درب ورودی تا ساختمان اصلی خانه ی شما باغچه ای قرار دارد.  دو تعریف از این تفکر موجود است. ابتدا تصور کنید که فضای داخلی خانه بسیار دلنشین و زیبا می باشد اما حیاط و باغچه  ظاهری نامطلوب و کثیف دارد. این تصویر باعث عدم ورود افراد به خانه شما می شود.

در تشبیه این مثال به وب سایت  شما باید گفت که با وجود محتوا با کیفیت و ظاهر زیبای داخلی سایت شما ولی هیچ اعتباری میان کاربران ندارد و ترافیکی نصیب آن نمی شود.

در تفکر و مثال دوم شرایط را بالعکس کنید و حیاط و باغچه بسیار زیبا و فضای داخلی پر هرج و مرج.

زمانی که کاربر وارد سایت می شود و با دیدن محتوای بی کیفیت حتی وقتی برای خواندن تمامی مطالب سایت نمی گذارد با خروج سایت، در اصطلاح با فرار کاربر ( بانس ریت) این تصور را برای گوگل به وجود می آورد که سایت را مستحق رتبه های برتر نداند. در واقع هر چه تعداد این فرار ها بیشتر شود گوگل رتبه های کمتری برای سایت در نظر می گیرد.

سئو,سئو خارجی,سئو داخلی

هدف وب سایت ساخته شده چیست؟

 همانطور که میدانید محتوای هر سایت با دیگری تفاوت دارد پس وب مسترها باید اهداف اصلی سایت را درک کنند. درک درست اهداف تجاری برای تعین معیارها و حوزه های مهم سئو لازم و ضروری است. علاوه بر این با شناخت و درک درست مطالب عنوان شده به شما به عنوان سئو کار کمک می کند تا محتوای با کیفیتی ارائه کند.

به نظر شما چه معیار هایی برای سئو لازم است؟ در پاسخ می توان به وارد زیر توجه کرد:

*میزان فروش

*تعداد دانلودها

*تعداد ثبت نام در خبرنامه های ایمیلی

*تماس های تلفنی

*ثبت فرم های تماس

پس از مطالعه این معیارها شاید جای خالی رتبه وب سایت و ترافیک آن به چشم تان آمده باشد البته این اتفاقی نیست و با آگاهی لازم انجام شده است. حتما این سوال نیز در ذهنتان به وجود آمده که هدف شما از بودن در اینجا یادگیری سئو و راه کارهای اساسی آن است، آیا این اهداف جزء معیار های اصلی وب سایت نیست؟

باید گفت که با اینکه دلیل اصلی استفاده از سئو افزایش ترافیک و رتبه وبسایت است اما نکته ی مهم این است که تنها این اهداف  برای موفقیت لازم نیست و چرا که کسب رتبه برتر بدون بازدید کننده فایده ای برای سایت شما ندارد. علاوه بر آن اگر ترافیک سایت شما به حداکثر برسد اما کسی به فروشگاه اینترنتی شما سر نزند و یا فروشی نداشته باشید نمی توتند دلیل موفقیت شما  باشد.

  • حال از شما  می پرسم که کدام را می پسندید؟

1000بازدید ماهانه از وب سایت و 5 خرید اینترنتی

200بازدید ماهانه از وب سایت و 10 خرید اینترنتی از آن

 پاسخ مشخص است. شما به عنوان یک دارنده سایت گزینه ی دوم را انتخاب میکنید چرا که هدف اصلی سئو به عنوان راه برتری در جهت بازاریابی تولید محتوا با کیفیت در جهت افزایش مشتریان سایت می باشد.

سئو چیست ؟

عبارت سئو ( بهینه سازی موتور جستجو) تکنیک مهمی برای کسب رتبه های برتر در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو برای افزایش میزان بازدید سایت است.

پایه و اساس موتورهای جستجو چه هستند؟

در واقع موتور های جستجو شبیه مراکز اطلاعاتی برای پاسخ به سوالات کاربران می باشد زیرا این موتورها درخواست کاربران را آنالیز کرده و با استفاده از فاکتورهای مشخص شده از میان حجم زیادی از اطلاعات و محتوای ثبت شده، پاسخ هایی که بیشترین شباهت را به سوال کاربر دارد می یابد.

از نتایج ارگانیک یا طبیعی چه می دانید؟

نتایج ارگانیک جستجو تنها به واسطه هزینه های انجام شده در سیستم های تبلیغاتی گوگل به پدیدار نمی شوند. برای تفکیک نتایج ارگانیک و و نتایج تبلیغات را های ساده ای وجود دارد. مشخصه ساده برای  می باشد.AD شناخت نتایج تبلیغاتی وجود برچسب

دسته بندی ها :

اخبار | امنیت داده ها | مهندسی سئو

اشتراک گذاری :

ارسال نظر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان